- نقد و بررسی
- نظرات کاربران
- پرسش و پاسخ
امتیاز کد معرف (بازاریابی تک سطحی)
توسط این افزونه شما میتوانید برای کاربران خود کد معرف مشخص کنید تا آنها از طریق بخش حساب کاربری خود به آن دسترسی داشته باشند. سپس کاربر کد معرف را به دوستان خود میدهد تا کد را وارد کنند.
در نتیجه سیستم زیرمجموعه شکل میگیرد. و از هر خرید زیر مجموعه آن طور که شما مشخص کردهاید به معرف امتیاز تعلق میگیرد و معرف میتواند از آن برای خریدهای بعدی خود استفاده کند.
قابلیت های پلاگین امتیاز کد معرف
- سازگاری با قالبها مختلف
- تعیین پورسانت نقدی و غیرنقدی
- نمایش کد بازاریابی برای کاربرانی که نقش بازاریاب دارند
- امکان ورود کد معرف در پروفایل درصورت عدم ورود آن در فرم ثبت نام
- محاسبه و نمایش پورسانت نقدی و غیر نقدی بازاریاب ها (معرف ها) به صورت ماهیانه
- تنظیم مدت زمان تعلقگیری سیستم به کاربر زیر مجموعه (محدود یا نامحدود)
- تعیین مقدار امتیازی که به زیر مجموعه بابت هر خرید (با مبلغ دلخواهی که شما تعیین میکنید) تعلق میگیرد.
- تنظیم آیکون برای حساب کاربری قالبهایی که از آیکون در بخش حساب کاربری پشتیبانی میکنند.
- گزارش گیری حرفهای شامل گزارش معرفها ، زیرمجموعهها و گزارش ریز هر معرف.
- نمایش پورسانت های معرف ها
- تنظیم فعال یا غیرفعال کردن افزونه
- قابلیت معلق کردن تعلقگیری امتیاز به معرفها به صورت موقت.
- دارای منوی اختصاصی در صفحهی تنظیمات برای دسترسی راحتتر به قابلیتهای افزونه
مراحل تنظیم و استفاده از افزونه
ابتدا شما به بخش « تنظیمات مشتری » رفته و در زبانهی « فیلدهای فرم مشتری » یک مورد جدید اضافه میکنید. مانند زیر:
سپس در بخش تنظیمات به منوی Nopshop رفته و گزینهی سیستم معرف و زیرمجموعه را انتخاب کنید. یک زیر منوی دیگر باز میشود. گزینهی تنظیمات را انتخاب کنید.
سپس کد سیستم را به ما میدهید و کد فعال سازی برای شما صادر میگردد. با استفاده از کد فعال سازی اقدام به فعال سازی افزونه میکنید. در غیر این صورت هیچ یک از بخش های برنامه کار نخواهد کرد.
سپس در بخش پایینتر یعنی بخش تنظیمات افزونه همان طورکه درتصویر بالا مشخص است اقدام به تنظیمات جزئیتر میکنید.
ویژگی کد معرف
این بخش خیلی مهم است و در صورتی که تنظیم نشود سیستم عمل نخواهد کرد. همان کادری را که در ابتدا در فیلدهای مشتری درست کردید را به این بخش معرفی میکنید.
مدت زمان امتیازدهی به معرف
اگر قصد دارید مثلا فقط تا ۹۰ روز از ثبتنام کاربر جدید که از کد معرف استفاده نموده به معرف آن امتیازی تعلق گیرد در این بخش وارد کنید در غیر این صورت آن را برای استفادهی نامحدود برابر صفر قرار دهید.
Custom Styles
در اینجا اگر قالب شما از آیکون کناری در بخش حساب کاربری پشتیبانی میکند آن را تنظیم کنید. ما به صورت پیش فرض مقداری را قرار دادهایم ولی با /**/ آن را غیرفعال کردهایم. در صورت نیاز میتوانید با برداشتن این علامت از دو طرف رشته آن را فعال کنید و متناسب با نیاز خود آن را شخصی سازی کنید.
آیکون پیش فرض همان طور که میبینید یک آدمک داخل دایره برای تمهای سری ناپ تمپلیت میباشد.
در این صفحه کاربر به کد معرف خود دسترسی پیدا میکند.
نکتهی مهم : بعد از نصب افزونه به بخش ابزارک ها رفته و حتما افزونه را فعال کنید.
حال به فرض کاربری قصد دارد از این کد معرف هنگام ثبتنام استفاده کند. در صفحهی ثبتنام در صورتی که کد معرف را خالی بگذارد ثبت نام بدون کد معرف صورت میگیرد ولی اگر کد معرف را وارد کند اعتبار سنجی صورت خواهد گرفت. اگر کد صحیح باشد نام معرف را نمایش میدهد و اگر نادرست باشد خطای کد نامعتبر میدهد. حتی اگر کاربر بدون توجه به نامعتبر بودن کد اقدام به زدن کلید ثبت نام کند به صفحهی ثبت نام باز خواهد گشت.
تعریف نقش بازاریاب
در بخش مدیریت / منوی مشتریان / نقش های مشتری یک نقش به نام bazaryab و نام سیستمی bazaryab تعریف نمایید.
تخصیص نقش بازاریاب به کاربران
در بخش مدیریت / منوی مشتریان / مشتریان / در کاربر مورد نظر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. در بخش نقش های مشتری ، نقش bazaryab را به مشتری اضافه نمایید.
عمل فوق باعث می شود تا کاربر در پروفایل (حساب کاربری) خود گزینه های زیر را داشته باشد:
• کد بازاریابی من
• زیر مجموعه ها
• سایر بازاریاب ها
همه کاربران عادی در پروفایل خود گزینه ای به نام "کد معرف من" دارند که می توانند کد معرف خود را ببینند. گزینه کد معرف در فرم ثبت نام اختیاری است. در صورتی که کاربری در فرم ثبت نام کد معرف خود را وارد ننموده باشد می تواند در صورتی که در پروفایل مقدار گزینه "کد معرف من" خالی باشد فقط یک بار کد معرف خود را وارد نماید.
گزارشات ادمین
برای دسترسی به این بخش از منوی ناپ شاپ و افزونهی زیرمجموعه و معرف به بخش گزارشات دسترسی خواهید داشت که به دو بخش اصلی « معرفها » و « زیرمجموعهها » تقسیم میشود.
• در زبانهی معرفها شما لیست اشخاصی را خواهید دید که افرادی آنها را به عنوان معرف، معرفی کردهاند و میتوانید مشخصاتی چون : تاریخ ثبت نام معرف، نام معرف، کل امتیازات کسب شده (شامل این افزونه و یا امتیازتی دیگر) ، امتیازات کسب شده از زیر مجموعهها، امتیازات خرج شده، امتیازات باقیمانده، معادل ارزی امتیازات باقیمانده دسترسی داشته باشید. با کلیک روی بخش ویرایش به قسمت ویرایش کاربر هدایت خواهید شد و با کلیک روی جزئیات به بخش جزئیات زیرمجموعههای این کاربر هدایت خواهید شد.
• در قسمت زیر مجموعهها نیز تاریخ ثبت نام، نام فرد، نام معرف را دارید و با کلیک بر روی ویرایش به بخش ویرایش کاربر هدایت خواهید شد.
در زبانهی معرفها همان طور که گفته شد با کلیک بر روی جزئیات به مواردی دیگر دسترسی دارید که به قرار زیر است:
در صفحهی جزئیات نام فرد همراه با لینک برگشت به صفحهی گزارشات کلی را میبینید.
در پایین آن کادری شامل مجموع امتیازات بدست آمدهی معرف از زیر مجموعهها و مبلغ معادل آن با توجه به ارز و رشتهی ارزی که در تنظیمات مشخص شده به صورت خلاصه آورده میشود. مانند (تومان، ریال، دلار ...)
کمی پایینتر اطلاعاتی که معرف بابت آن امتیازی کسب کرده را مشاهده میکنید.
نکته: با زدن دکمه ویرایش فقط ستون پرداخت شده قابل ویرایش می باشد و می توان تیک را زد یا برداشت.
نکته: پورسانت ها به صورت ماهیانه محاسبه گردد.
گزارشات بازاریاب
در پروفایل بازاریاب (کاربر با نقش bazaryab) گزینه های زیر وجود دارد:
• منوی زیر مجموعه ها:
گزارش شامل نام نام خانوادگی – مبلغ کل خرید- پورسانت نقدی – پورسانت غیر نقدی
• منوی سایر بازاریاب ها:
گزارش شامل نام و نام خانوادگی معرف - میزان فروش کلی - میزان کل پورسانت